Как да влезем във форма за лятото и защо това е важно за здравето ни

Как да влезем във форма за лятото и защо това е важно за здравето ни

Да сме слаби означава не само да сме красиви, а и здрави. Не говорим за анорексична фигура или глад, а за здравословен начин на живот и поддържане на нормално телосложение.

За съжаление, мнозина имат навика да неглижират това как изглеждат телата им през по-студените месеци. Празничните трапези са в изобилие, домашните топлина и уют предразполагат към залежаване. С резултата от всичко това ще се справяме на пролет – разсъждаваме ние.

Интересно е да знаем обаче, че след като се появят, мастните клетки вече не изчезват. Те само се свиват и разширяват, което ни прави по-предразположени към надебеляване в бъдеще. Въпреки това никога не е късно да влезем във форма – било то с повече, или по-малко усилия, и да я задържим. Кои са основните съставки на рецептата за изваяно тяло, преливащо от здраве и жизненост, ще разгледаме в следващите редове.

Наднорменото тегло и рискът за здравето ни

Преди съветите за отслабване ще се спрем на причините да си го поставим за цел. Това да се харесваме и да се чувстваме добре в дрехите си може да е достатъчен мотиватор за някои, но винаги ще съществуват и хора, които да не намират проблем в излишните килограми, докато не стане късно.

Няма как да дадем точна дефиниция за наднормено тегло, широкоразпространените калкулатори също не са в състояние да ни осигурят достоверна оценка. Дори няколкото килограма, които сме натрупали през зимата, могат да ни прехвърлят в неблагоприятната графа. Добре е да следим начина, по който изглеждаме, и да избягваме появата на видими тлъстини – особено в коремната област.

Наднорменото тегло само по себе си е болестно състояние, което се превръща в причина за още ред здравословни проблеми.

Диабет тип 2

Ако допреди години диабетът от тип 2 беше запазено заболяване за хората в напреднала възраст, то днес все по-често засяга дори и деца. Твърде големият и чест прием на храни с рафинирана захар и преработени въглехидрати се превръща в причина за развитие на инсулинова резистентност. Това, от своя страна, води до отключването на диабет.

Консумирайки такъв тип храни, захарта в кръвта ни се повишава рязко. Това предизвиква отделянето на големи количества инсулин от нашия организъм, целящи неутрализирането на токсичното й действие. Инсулинът е хормон, функциониращ чрез свързването с инсулинови рецептори, помагащи му да навлезе в клетките. Претоварвайки ежедневно тези рецептори, с времето функцията им се влошава и дори спира. Резултатът – свръх производство на инсулин, тъй като мозъкът вече не е в състояние да отчете повишаващите му се нива, което води до диабет.

Изводът – ограничавайки се от захарните и тестените изделия, се грижим не само за красотата, а и за здравето на тялото си. От помощ ще ни е Килолек за лекота на женската фигура 475 мг х 40 капсули Мирта Медикус, намаляващ апетита и подпомагащ отслабването.

Сърдечно-съдови проблеми

Всички органи и функции в организма ни са взаимносвързани. По тази причина развитието на едно заболяване често води до поява на следващо.

Статистиките сочат, че приблизително 80% от диабетиците страдат и от сърдечно-съдови проблеми. Доказано е още, че диабетът е сред основните предпоставки за високо артериално налягане.

Освен това затлъстяването се превръща в причина за увеличаване на лошия холестерол и триглицеридите в кръвта, за понижаване количеството на добрия холестерол, което повишава риска от атеросклероза, хипертония, инсулт, сърдечна недостатъчност, стенокардия.

Добре е да отбележим, че Килолек не само помага в борбата с килограмите, а и допринася за поддържане на сърдечно-съдовото здраве.

Поликистозни яйчници

Свръх количеството мазнини в организма ни може да доведе и до развитие на синдром на поликистозните яйчници. Това е едно от най-разпространение метаболитни заболявания при дамите, като засяга между 8 и 13% от жените в репродуктивна възраст.*

Причината е в дисбалансирането на половите хормони при дамите с наднормено тегло. Това се случва, тъй като по-голямото количество мастна тъкан от обичайното отделя свръх естроген, който изменя здравословното съотношение между естрогена и прогестерона в организма. Сред резултатите от това е развитието на кисти на яйчниците.

В много от случаите отслабването възстановява хормоналния баланс и води до естествено решение на проблема.

Чернодробни проблеми

Консумацията на твърде много вредни мазнини, алкохол, лекарствата, обездвижването постепенно задръстват черния дроб, отговарящ за метаболитните процеси и филтрирането на токсините. С времето метаболизмът ни се забавя, енергията спада и наддаваме килограми.

В случая не става въпрос за рязко наедряване, а за постепенно омазняване, за бавно, но видимо покачване на теглото. Изводът – надебеляването може да е симптом за проблеми с черния дроб. Ако не вземем навременни мерки – здравословна диета и движение, вероятна следваща стъпка е чернодробната фиброза.

Чудесна идея е да се доверим и на Диуретик Форте 425 мг х 40 капсули Mirta Medicus, който ще ни помогне да се изчистим от токсините.

Депресивни състояния

Стресът, вредното хранене, надебеляването и депресията са взаимносвързани елементи, които лесно могат да се превърнат в част от един порочен кръг.

Когато сме подложени на стрес, организмът ни отделя големи количества от хормона кортизол, водещ до по-лесното натрупване на телесни мазнини. В комбинация към нервното хранене това бързо може да доведе до наддаване на килограмите. В същото време хората с наднормено тегло са предразположени към тъга, тревожност, депресия, обяснявани с хормоналния дисбаланс в организма.

Взимайки решението да отслабнем, ние се грижим не само за физическото, а и за психическото си здраве. Подходящ и в този случай е Килолек, потискащ апетита при стресови ситуации.

Как да влезем във форма бързо и здравословно

Да се храним правилно

Темата за здравословното хранене е твърде обширна, за да разгледаме всички аспекти в тази статия, но основното, което е добре да следваме, е:

  • да изключим рафинираните захарни изделия от менюто си;
  • да ограничим тестените изделия и да се спираме на пълнозърнести варианти, тъй като са богати на фибри;
  • ежедневното ни меню да съдържа плодове и зеленчуци;
  • да ограничим мазните меса и животински продукти и да избираме варианти с по-ниска масленост, птиче месо и риба;
  • да се откажем от пърженото, да задушаваме, печем и готвим на пара с минимум мазнина;
  • да ограничим консумацията на сол;
  • да не преяждаме, но и да не се оставяме гладни.

Съществуват различни препоръки относно броя на храненията в деня, като ние ви препоръчваме да изберете режим, който ще можете да спазвате без усилие. Така лесно ще превърнете здравословното хранене в постоянна част от живота си.

Да се движим

За да сваляме килограми, е необходимо да изразходваме калории.

Вариант, в който посещаваме фитнеса няколко пъти в седмицата и натрупваме мускулна маса, стопявайки мазнините, е перфектната ситуация.

Ако досега движението не е било съществена част от живота ни, толкова рязка промяна може да ни е трудна. Затова е добре да увеличаваме физическото си натоварване постепенно. Чудесна идея е да започнем с дълги разходки под майското слънце, замяна на асансьорите и ескалаторите с вървене по стълбите, сутрешно 15-20-минутно раздвижване.

За повече енергия въпреки по-ограниченото хранене и повишената физическа активност ни помага Килолек.

Да пием достатъчно вода

Достатъчният прием на вода е ключов за доброто ни здраве и нашата красива фигура. Ето основните начини, по които тази толкова важна напитка ни помага да отслабнем:

  • когато изпием 1-2 чаши преди хранене, това ни помага да се заситим по-бързо и подобрява храносмилането ни;
  • водата намалява количеството на лошия холестерол в кръвта ни;
  • водата ни пречиства от токсините, улеснявайки функцията на всички наши органи;
  • водата улеснява работата на черния дроб, подпомагайки метаболизма и предпазвайки ни от натрупване на мазнини;
  • водата повишава еластичността на кожата, което ни предпазва от отпускане след отслабването;
  • водата тонизира мускулите и подобрява нашите тренировки;
  • ако не пием достатъчно вода, ще задържаме течности, които ни правят да изглеждаме подути, в този случай освен увеличаването консумацията на вода може да ни помогне и Диуретик Форте.

Да се наспиваме

Недоспиването води до хормонален дисбаланс, причиняващ постоянно усещане за глад. Освен това се чувстваме отпаднали, приемаме не само повече, а и по-вредна храна в опит да се справим с изтощението. 8-9-часовият нощен сън ни предпазва от всичко това.

Ако вече имаме проблеми с теглото и се опитваме да отслабнем, нормализирането на режима на спане е от особена важност за постигане на желания резултат.

Да приемаме подходящи хранителни добавки

Понякога само промяната на хранителния режим и движението не успяват да ни дадат толкова бързи резултати, колкото ни се иска. За да подпомогнем процеса, е чудесна идея да се доверим на безопасните и доказано ефективни хранителни добавки за отслабване на Мирта Медикус.

Както вече споменахме, отлични варианти са:

  • Килолек за лекота на женската фигура 475 мг х 40 капсули Мирта Медикус – съдържа Л–таурин, Л–Триптофан, земна ябълка, азиатска центела, коензим Q10, бромелаин, които забързват метаболизма и спомагат горенето на мазнините, осигурявайки ни повече енергия. Добавката също така потиска апетита и благоприятства състоянието на сърдечно-съдовата система;
  • Диуретик Форте 425 мг х 40 капсули Mirta Medicus – със специалната си формула, включваща калий, златна пръчица, черен бъз, гръмотрън, полски хвощ и витамин B6, подкрепя работата на отделителната система и бъбреците, помага за изхвърлянето на излишните течности и за нормалната функция на физиологичните механизми за поддържане на здравословно тегло.

Комбинацията от Kilolek и Diuretic Forte ни помага да се разделим с излишните килограми и задържаните течности с лекота. Интересно е да отбележим и че Диуретик Форте може да се приема дори от деца над 6-годишна възраст.

Е, какво чакате? Лятото почти е тук. Нека го посрещнем енергични, здрави и стройни, готови за цветни мигове и рокли, за плажни забавления и усмивки.


* по коментар на д-р Виктория Спасова